Pedagogik



Pedagogiken diskuteras utifrån de förutsättningar som nämns. Det skapar stora möjligheter och tvingar alla agerande att tänka efter, vara kritiska och kanske förändra. Analyser och utvärderingar är viktiga instrument där alla som är inblandade deltar. Själva utvärderandet är en rutin i sig!


Så här arbetar vi - pedagogiskt arbete/rutiner
Lärarna redovisar frånvaro av elever till skolan en gång per vecka. Föräldrarna (via mejl) och Modersmål Center underrättas så fort en elev missar två lektioner i rad.


Modersmålslärarna ska träffas i grupper varannan vecka. De ska arbeta med pedagogiska frågor, särskilt med LPP, ämnets centrala innehåll, kunskapskrav och bedömning och betygsättning. Målet är att, efter ett läsår nå alla modersmålslärare  likvärdighet i undervisning och betygsättning i ämnet modersmål.

Modersmålslärarna skickar vid varje skolstart följande dokument till föräldrar och till Modersmål Center:

  • termins/läsårsplanering
  • LPP, den lokala pedagogiska planeringen
  • IUP, en individuell utvecklingsplan (utformas i samarbete med föräldrar)
  • schema

Under första eller andra lektionen går igenom med eleverna terminsplaneringen, LPP, IUP och undervisningsmaterialet.
 
 

Facebook

Beställning

Lediga jobb

Kursplan


Undervisningen i ämnet modersmål ska syfta till att eleverna utvecklar kunskaper i och om sitt modersmål.

Ladda ner hela kursplanen, klicka här.

Brådskande
  1. Om ni behöver snabbt komma i kontakt med oss på Modersmålcenter, var god och fyll i formuläret nedan. Vi kommer att kontakta er så fort vi kan.
  2. Namn(*)
    Skriv ditt namn
  3. Epost(*)
    Ogiltig e-post
  4. Ämne(*)
    Fyll i ämnet
  5. Datum(*)

    Välj datum
  6. Meddelande(*)
    Fyll i meddelande